Friday 25 May 2012

TOKOH IDOLA SAYA...IBUKU TERSAYANG

Setiap orang pasti mempunyai idola tersendiri,begitu juga dengan saya.Saya menjadikan ibu saya sebagai idola saya.Ibu saya seorang yang tegas dan penyayang.Ibu saya seorang yang berkejaya,namun dia tidak sesekali mengabaikan tanggungjawab terhadap keluarga.Saya tahu sebagai seorang isteri,serta ibu kepada saya dan adik beradik saya yang seramai lima beradik ini,ibu sangat sibuk.Ibu mengajar saya tentang erti kehidupan.Saya tahu ada ketikanya ibu di dalam kepayahan dan kesusahan,dalam membesarkan saya,namun ibu tidak pernah berputus asa malahan berusaha sebaik mungkin demi saya,serta adik beradik.Namun ibu tidak pernah menunjukkan di hadapan saya akan masalah yang di hadapi oleh beliau.Ini kerana ibu tidak mahu saya bersusah hati.Seorang ibu rela menukar kebahagiaanya dengan apa sahaja untuk kebahagiaan anak-anaknya.Ibu sudah memberi saya pendidikan yang secukupnya dari segi ilmu agama dan keduniaan.Kekadang ada ketikanya saya  mengguris perasaan ibu,namun ibu sedia memaafkan saya.Ibu sentiasa menyokong saya untuk berjaya,tanpa jemu memberikan nasihat dan semangat buat saya.Saya kagum dengan ibu saya.Ibu adalah idola saya dalam hidup ini,tidak dapat dibayangkan jika hidup saya tanpa ibu.Kasih dan sayang ibu berikan akan saya balas dengan menjadi seorang anak yang berjaya,solehah serta bertangunggjawab pada ibu.Terima kasih ibu.

No comments:

Post a Comment