Friday 25 May 2012

MAKNA CINTA

Setiap manusia ingin rasa dicintai dan mencintai,begitu juga dengan diri saya.Bagi saya makna cinta itu pelbagai,kerana konsep cinta itu sangat meluas. Selalu kita mendengar cinta yang di semai  antara pasangan kekasih.Dalam bercinta kaum adam memerlukan hawa begitu juga sebaliknya.Setiap orang yang bercinta menaruh harapan untuk kekal bahagia selamanya alhamdulilah jika dengan izinNYA.Saya pula mahukan sebuah cinta yang menguatkan saya dan bukan melemahkan diri saya.Sebagai seorang perempuan selalunya mengimpikan sebuah cinta yang kekal abadi,dengan kata lain seorang lelaki yang boleh membimbing saya hingga ke syurga.Apa yang saya mahu bukanlah rupa serta hartanya,tapi akhlak dan imannya yang  tidak boleh dibeli di mana-mana sahaja.Alangkah indahnya cinta yang disulam itu berasakan syariat agama,segalanya kerana Allah s.w.t kerana bagi saya cinta yang dijaga batasnya akan lebih menjamin kebahagiaan dunia dan di akhirat nanti.Beralih pula kepada makna cinta selain dengan pasangan yang disayangi,dan yang pastinya perasaan  cinta saya pada kedua ibu dan ayah.Ibu dan ayah dua insan yang banyak berkorban segalanya untuk saya.Saya tahu bahawa cinta mereka pada saya lagi besar dan tidak ternilai jika dihintung dengan wang ringgit.Setiap kali saya memandang raut wajah mereka saya dapat merasakan  sudah banyak pengorbanan demi membesarkan saya,terima kasih ibu dan ayah,kasih dan cinta mereka akan saya balas dengan menjadi seorang manusia dan anak yang solehah serta bertanggungjawab.Akhir sekali adalah cinta yang paling utama dalam hidup saya,adalah cinta pada Allah s.w.t,sesungguhnya Allah itu maha Agung,maha Kaya,maha Esa.Sebagai  seorang muslimah sayam harus taat dengan ajaranNya dengan melakukan segala ajaranya,dan meninggalkan laranganNya,Allah itu maha berkuasa,dan Dia tahu bahawa saya amat kasih dan cintakan Dia,saya besyukur dilahirkan dalam islam,moga Allah s.w.t sentiasa melindungi saya,serta orang yang saya cinta.Sesungguhnya cinta saya pada Allah s.w.t melebihi segalanya,dan saya berjanji akan menjadi seorang muslimah yang sejati serta taat demi cinta ini padaNya.

No comments:

Post a Comment