Friday 25 May 2012

SAJAK BUATIBU

Ibu
Sembilan bulan sepuluh hari
Kau mengandungkan aku
Terpana segala kudratmu
Mengendongkan aku dalam keperitan
Kesakitan yang amat

Ibu
Terima kasih atas segalanya
Kerna membenarkan aku ke dunia ini
Yang pasti akan memenatkan mu
Bagi menambah kesibukkan mu

Ibu
Dikaulah mawar itu
Yang ku pujai tiap waktu
Yang ku rindui wajahmu
Yang ku kagumi ketabahanmu

Ibu
Cekal hati mendidik daku
Sabar murni melayan karenah anakmu
Tiada kendengaran sepatah keluhan
Tiada kelihatan setitip kemarahan

Ibu
Bagiku dirimu tiada galang gantinya
Kerna ku cintai ibu selalu
Ibu yang selalu menjaga diriku
Dan membelaiku penuh kasih sayang
Bagai membelai sekuntum mawar merah

Ibu
Demi anakkmu
Dirimu sanggup kau korbankan
Sedangkan aku asyik dalam keselesaan yang kau berikan
Dirimu memberikanku segalanya
Walaupun dirimu tak punya apa-apa
Ampunilah dosaku ibu
Kiranya menyakiti hatimu ibu

Ibu
sedari kecil aku selalu disampingmu
Dikau menjagaku
Mendidik
Dan beri segalanya buat keperluanku
Tanpa mengeluh dan berkira
Terima kasih ibu
Sayang ibu hingga ke syurga

No comments:

Post a Comment